Dijital çağı yaşayan insanoğlu neredeyse her işini
internetten yapıyor.
Her gün sanal dünyaya yeni giriş yapan milyonlarca web sitesinin varlığı düşünüldüğünde önemli derecede içerik girişine ihtiyaç duyulan bu sistemde Seo makale nedir?
Sorusuna yanıt arayacağımız yazımı dikkatli bir şekilde okumanızı tavsiye ediyoruz. bilindiği gibi internet üzerinde gezinti yapan ziyaretçiler
bir arama yapabilmek için anahtar kelimeleri girmek zorundadır. Sözgelimi boya
ve badana işleri ile ilgili olarak bir arama yapmak istiyorsa arama motorunda
bulunduğu gibi bulunduğu ili ve sonrasında aradığı hizmeti yazması yeterli
olacaktır. Hatta arama motoru tek harften başlayıp arama yazı işlemi
tamamlanana kadar ilave her harfte benzer siteleri getirmeye başlar bile. Bunun
anlamı daha siz anahtar kelimeleri tam olarak girmeden arama motorun ne
aradığınızı tahmin ederek istediğiniz web sitelerini hemen getirmeye başlar ve
size ilk sayfada bir takım web sitelerini gösterir. Sizde arama kriterlerinize
uyan ilk web sitesinden başlayıp sayfanın altlarına doğru teker teker inceleme
yaparak size en uygun hizmeti veren web sitesini incelemeye başlarsınız.
Buraya kadar her şey normal, fakat bu web siteleri
neden daha siz aramaya başlar başlamaz gösterilmeye başlanıyor belki fikriniz
olmayabilir; hemen izah edelim. Öncelikle arama motoru iki istatistiğe bakar. Web sitesinin hit oranı- yani yüksek trafiğe sahip bir web
sitesi ise arama motorunda şöyle bir algı oluşur “bu web sitesi çok ziyaretçi
aldığına göre zengin bir içerik paylaşıyor” demektir. bu nedenle size en çok
ziyaret edilen siteyi ilk sayfalarda gösterir. Tabi reklamlar hariç, çünkü
reklam verenlerde bunun için bir bütçe ayırıyor. Ancak ilk sayfada para ödemek
zorunda kalmadan yer almanın en güzel ve doğal yöntemi bu durumu ekarte ediyor.
İşte SEO kavramı burada devreye giriyor.
SEO ile ilk sayfalarda yer almak- SEO kelime anlamı olarak
İngilizce “search engine optimizasyon” kelimelerinin kısaltmalarından oluşur.
Ayrıntılı bir tarif yapmadan anlaşılır şekliyle SEO bir web sitesinde orijinal
içerik arar, bunun anlamı şudur. Eğer web siteniz yapılandırılırken HTML, Tema,
CSS ve JavaScript programlamalarında lisanslı ve kurallara uygun bir tasarım yaptıysanız
sitenizin arama motorları tarafından fark edilmesini ve indexlenmesini sağlamış
olursunuz. Ancak iş burada bitmiyor ve sırada çok önemli bir mesele bulunuyor,
oda SEO kriterlerine uygun içerik girişi. Hemen bu noktada bir örnek verelim; Söz gelimi tekstil kolunda
bir ticari faaliyet yürütüyorsunuz ve çok sayıda ürün satışı yapıyorsunuz, bu
ürünlerin tanıtımını kısa yada duruma göre uzun bir tanıtım yazısı ile ziyaretçilerinize
anlatmanız gerekiyor. Bu durumda makale girişi, resim veya bir video eklemeniz
gerecek ve siz ürünlerinizin kumaş olarak özelliklerinin yanı sıra renkleri ile
modellerini anlatan bir yazı kaleme alarak bunu ziyaretçilerinize sunacaksınız.
Bu örneği çoğaltabilir ve kendi iş kolunuza uyarlayabilirsiniz, belki ürün
olmaz fakat hizmet olur. Bir fizyoterapist, doktor yada özel ders veren bir
etüt merkezi gibi olabilir. Her halükarda kendinizi ziyaretçinize takdim etmez
zorundasınız.
Asla Kopya Makale Kullanmayın

Arama Motorları Web Adminlerle Sohbet
Etmez
Kara listeye alınan bir web
sitesinin bu durumu araştırmadığı sürece haberi olmaz ve arama motorları web
adminlerle sohbet etmez, yani size “neden kopya içerik yayınladınız” diye bir
soru asla yöneltmez. Çünkü sadece Google’nin SEO konusunda 200 farklı
algoritması bulunur ve siteniz yayına alındığı andan itibaren bunları biliyor
olarak kabul edilirsiniz. Bu nedenle web sitenizin içeriklerini makale bazında
sizin oturup tek tek yazmanız gerekecektir.
Seo Makale Sadece Özgünlüğü Sağlanmış Bir Yazı Değildir
Ancak bu yazının tamamı için
söz konusudur. Yani kısmen özgün kısmen değişik sitelerden alınarak harmanlanan
bir yazı yine kopya içerik statüsündedir %100 özgün olacak şekilde bir yazı
hazırladıysanız böyle bir makale tabiî ki önemli ve değerlidir,fakat yeterli
değildir. Son yıllarda Google panda uygulaması bu alanda geliştirdiği en önemli
algoritma ve sitelerdeki anahtar kelime istismarının önüne geçiyor. Kısaca
maddeler halinde açıklayalım;
· SEO makalede ilk basamak yazının tamamının orijinal, yani
hiçbir yerden alıntı ve kopyalama yapılmadan yazılmış olmasıdır
·
Yazıda kullanılan anahtar kelimelerin niteliği
·
Anahtar kelimelerin içerikle olan uyumu
·
Kullanılan anahtar kelime sayısı (tüm yazıda %2 veya%3 )
·
Anahtar kelimelerin dağılımı
·
İçeriğini anlatım, cümle düşüklüğü veya detayları (bu bölüm
gayet önemli)
Aslında Google Panda uygulaması
anahtar kelimelerin özelliklerin büyük ölçüde yitirmelerini sağlamıştır ancak
çok cüzzi bir miktarda kullanılabilir. Çünkü Google artık anahtar kelimeleri
öncelikle dikkate almıyor. Bunun sebebi özgün bir yazıya olması gerekenden çok
fazla sayıda ve ziyaretçiyi yanıltıcı anahtar kullanılmasıdır. Şöyle izah
edelim;
Makaleniz sağlık konusunda
ve sitenizin genel anahtar kelimeleri sağlık, tedavi, hastalıklar,
rahatsızlıklar vs tarzındadır ve siz “ankilozan spondilit” rahatsızlığı ile
ilgili bir makaleyi kaleme alarak bunu yayınlamak istiyorsunuz. Bu yazıya tutup
“kanser”,”saç çıkaran ilaç” veya “cilt kremi” gibi anahtar kelimeler kullanırsanız;
bu yazıyı okuyan Google sizin aslında bir hastalığı ve tedavilerini anlatırken
ziyaretçinizi yanıltmaya çalıştığınızı düşünür ve spam bir site olarak algılar.
Dolayısıyla sizin özgün bir şekilde hazırlamış olduğunuz makale pozitif etki
yapması gerekirken negatif bir etki yapar ve sitenize zarar verir. Sonuç itibariyle alt alta dizildiğinde düz bir
yazının etkisiz kalacağı bir yayın haline dönüşen özgün makalenize seo makale yerine geçmez ve harcamış
olduğunuz emek boşa gider.
Yorumlar
Yorum Gönder
Merhabalar. Değerli yorumlarınız sayfamıza güç katacaktır. Teşekkürler